Former CBS correspondent lists 50 major ‘unforced’ media errors about the Trumps

by WorldTribune Staff, June 20, 2018

Award-winning Investigative journalist Sharyl Attkisson noted that U.S. President Donald Trump may be the most fact-checked person on Earth – and the major media quite often gets it wrong.

One accurate headline in the NY Times. / AP

The former Emmy Award winning CBS correspondent said that “as self-appointed arbiters of truth, we’ve largely excused our own unprecedented string of fact-challenged reporting. The truth is, formerly well-respected, top news organizations are making repeat, unforced errors in numbers that were unheard of just a couple of years ago.”

Attkisson compiled a list of the “50 Notable Mistakes and Missteps in Major Media Reporting on Donald Trump”.

Included on the list:

  • May 28, 2018 – The New York Times’ Magazine editor-in-chief Jake Silverstein and CNN’s Hadas Gold shared a story with photos of immigrant children in cages as if they were new photos taken under the Trump administration. The article and photos were actually taken in 2014 under the Obama administration.
  • May 16, 2018 – The New York Times’ Julie Hirschfeld Davis, AP, CNN’s Oliver Darcy and others excerpted a Trump comment as if he had referred to immigrants or illegal immigrants generally as “animals.” Most outlets corrected their reports later to note that Trump had specifically referred to members of the murderous criminal gang MS-13.
  • May 7, 2018 – CNBC’s Kevin Breuninger reported that Trump’s personal lawyer, Cohen, paid $1 million in fines related to unauthorized cars in his taxi business, had been barred from managing taxi medallions, had transferred $60 million offshore to avoid paying debts, and is awaiting trial on charges of failing to pay millions in taxes. A later correction stated that none of that was true.
  • March 8, 2018 – The New York Times’ Jan Rosen reported on a hypothetical family whose tax bill would rise nearly $4,000 under Trump’s tax plan. It turns out the calculations were off: the couple’s taxes would actually go down $43; not up $4,000.
  • Dec. 5, 2017 – Bloomberg’s Steven Arons and the Wall Street Journal’s Jenny Strasburg reported the blockbuster that special counsel Robert Mueller had subpoenaed Trump’s bank records. It wasn’t true.
  • Nov. 6, 2017 – CNN edited a video that made it appear as though Trump impatiently dumped a box of fish food into the water while feeding fish at Japan’s palace. The New York Daily News, the Guardian and others wrote stories implying Trump was gauche and impetuous. The full video showed that Trump had simply followed the lead of Japan’s Prime Minister.
  • Sept. 5, 2017 – CNN’s Chris Cillizza and other news outlets declared Trump “lied” when he stated that Trump Tower had been wiretapped, although there’s no way any reporter independently knew the truth of the matter – only what intel officials claimed. It later turned out there were numerous wiretaps involving Trump Tower, including a meeting of Trump officials with a foreign dignitary. At least two Trump associates who had offices in or frequented Trump Tower were also wiretapped.
  • December 2, 2017 – ABC News’ Brian Ross reported that former Trump official Lt. Gen. Michael Flynn was going to testify that candidate Trump had directed him to contact “the Russians.” Even though such contact would not be in of itself a violation of law, the news was treated as an explosive indictment of Trump in the Russia collusion narrative, and the stock market fell on the news. ABC later corrected the report to reflect that Trump had already been elected when he reportedly asked Flynn to contact the Russians about working together to fight ISIS and other issues. Ross was suspended.
  • June 6, 2017 – CNN’s Gloria Borger, Eric Lichtblau, Jake Tapper and Brian Rokus; and ABC’s Justin Fishel and Jonathan Karl reported that Comey was going to refute Donald Trump’s claim that Comey told Trump three times he was not under investigation. Instead, Comey did the opposite andconfirmed Trump’s claim.
  • Jan. 20, 2017 – CNN claimed Nancy Sinatra was “not happy” at her father’s song being used at Trump’s inauguration. Sinatra responded, “That’s not true. I never said that. Why do you lie, CNN?…Actually I’m wishing him the best.”

See the entire list here


Subscribe to Geostrategy-Direct __________ Support Free Press Foundation

Share This Post! Want to help out the Free Press in America? If you enjoyed this article we'd really appreciate a quick share. Every share makes a big difference and helps us focus on what we do the best: The news! Thanks from World Tribune Editors and Correspondents!

FACEBOOK Comments

Login To Your FaceBook to Make Comments

You must be logged in to post a comment Login